Babler

Tietoa mainostajalle › Tietosuojaseloste ›

TYYLINI SISUSTAJANA

Oi miten hyvin uutukainen blogini onkaan otettu vastaan! Suurkiitokset kaikista kannustavista kommenteista ja seuraajista. Ajattelin nyt heti kärkeen yrittää kuvailla omaa tyyliäni sisustajana. Poimin Pinterestin sivultani kuvia, jotka edustavat sitä tyyliä jota itsekin kovasti diggailen.


Ensimmäiseksi mainittakoon valkoinen väri. Se on se juttu, jota rakastan yli kaiken. Valkoinen ei mielestäni ole missään nimessä tylsä, enkä pidäkään skandinaavisen kliineistä valkoisista kodeista. Valkoista sisustusta edustavia koteja voi olla niin montaa erilaistakin tyyliä! Mutta valkoisuuttakin tärkeämpää on valo. Luonnonvalo. En kestä pimeitä koppeja, ja talvella on vaikeaa nousta ylös kun on niin pimeää. Toivon siis kodiltani mahdollisimman suuria ikkunoita, ja paljon valaisevia lamppuja. Valkoinen on varmasti juuri sen takia minulle niin tärkeä, että se johtaa valoa ja uskon että samasta syystä valkoinen tyyli on niin suosittu pohjoismaissa. Harmittelen sitä ettei tulevassa kodissamme ole valkoisia lankkulattioita, ja sen takia koitan saada sinne mahdollisimman paljon muuta valkoista.


Toinen asia, joka saa sydämeni läpättämään ja kameran kielet laulamaan, on rosoisuus. Ah ihanat betoniseinät, uh halkeileva maalipinta, oijoi ruostunut teräs! Kun teollinen tyyli kohtaa kaatopaikan, olen onneni kukkuloilla. Olen innostunut valokuvaamaan kaatopaikkaa, penkomaan kierrätyskeskuksen takapihaa ja ihastelen suunnattomasti teollisia vanhoja halleja.


Pidän myös kovasti vanhoista kristallikruunuista, erikoisista yhdistelmistä ja itämaisista yksityiskohdista. Ja Paola Navonesta. Hänet nimeän ehdottomasti lempisuunnittelijakseni. Ja koska olen kirjoittanut Paolasta jo Casuarinan blogiin ihastelevan selonteon, neuvon teidät sinne ottamaan lisää selvää asiasta. Paola Navone, täällä! Vasemman alakulman kuva on hänen suunnittelemasta asunnostaan.


Kuluneet ja koukeroiset vintage-nojatuolit eivät myöskään jätä minua kylmäksi. Tykkään myös tuunailusta, ja tarkoitukseni olisikin saada tulevaan kotiin sänky kuormalavojen päälle. Mitä yksinkertaisempaa tuunaus on, sitä parempi. Vanhoista vesiputkista on myös tehty uskomattoman paljon siistejä juttuja. 

Näitä kaikkia tyylejä sekoitellen rakentuu se minun sisustustyylini yhdistelmä, joka tosiaankin on aika rönsyilevä. Mutta silti valkoinen. Löytyykö sieltä puolelta ruutua samankaltaisia tykkäyksen kohteita, vaiko jotain ihan muuta?

Follow me

35 kommenttia

  1. meiän maut menee kyl niin yhtee!!! ihanaaihhanaaa :)

    VastaaPoista
  2. Vaaleat sävyt ja valkoinen iskevät täälläkin, siksi uuteen kotiimme valittiin mahdollisimman vaalea laminaatti. Avarsi heti tilaa! Samaten oon ihan rakastunut tuollasiin vanhoihin nojatuoleihin, metsästän vain vielä sitä oikeaa ihanaa yksilöä. Noi clasun työvalot on kans hauskoja! Tahtoisin pari sellasta yövaloiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaalea laminaatti on kyllä hyvä valinta :) Mulla on kanssa etsinnässä se oikea nojatuoli, haluan löytää sen edullisesti!

      Poista
  3. Ihanaa, että perustit tän blogin! Tykkään niin paljon sun tyylistä niin sisustuksessa ku vaatteissakin. Oot niin ihana inspiraation lähde hihi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa, kiitos :) Toivottavasti inspiroin jatkossakin!

      Poista
  4. mä myös tykkään paljon valkoisesta väristä sisustuksessa juuri sen valoisuuden vuoksi (:

    VastaaPoista
  5. Sun uus blogi= jeeeeee!! /Bianca**

    VastaaPoista
  6. Oli pakko tulla tännekin, sun sisustusjutut on niin kivoja! Mä en itse tykkää hirveästi valkoisesta sisustuksessa, enimmäkseen varmaan just siksi että oon törmännyt kavereiden kodeissa ja muualla siihen superkliiniseen valkoisuustyyliin, ja no tietenkin sen takia että oon armoton sottapytty. Mutta tykkään kyllä hirveesti noista sun esimerkkikuvista, esimerkiksi toi valkonen lankkulattia on ihana! Ja just (myöskin mun rakastaman) rosoisuuden ja kuluneisuuden kanssa sopis varmaan tosi hyvin. Äh vitsi kun olisi vaan rahaa ja aikaa ja kämppiä joita vois vaan sisustella! T. Sitä omaa ensimmäistäkin odotellessa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei tervetuloa vaan :) Voin muuten kertoa sulle et mustassa näkyy pöly miljoona kertaa enemmän ku valkosessa! Joten valkonenhan on oikein oiva kaveri sottapytyille >:--)

      Poista
  7. tää postaus oli suoraan ku mun suusta! olin ihan hämilläni kun näin tuon kristallikruunun tuolla, oon nimittäin bongannut ite tuon saman kuvan joskus jossain ja ihastellut sitä siitä lähtien :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh niinkö :D Hyvä sattuma! Toi kristallikruunu-kuva on kyllä ihanan tunnelmallinen.

      Poista
  8. Hei olipa kiva löytää tää sun blogi Suvin kommenteista! Vaikuttaa tosi hyvältä! Odottelen tosi kiinnostuneena teidän uuden asunnon sisustusjuttuja. Mulle on ollu varsin kasvattava kokemus (tietysti monella tapaa, mutta myös siis näin anaalisena sisustusfriikkinä) muuttaa omistusasunnosta Helsingistä Los Angelesiin vuokralle ja näin ollen tyytyä pitkälti jonkun muun maun mukaan tehtyihin remonttiratkaisuihin. En tosin valita, voisi olla ihan todella paljon kamalampikin, olen ihan tyytyväinen. Ranteet on löystyneet aika lailla...

    Jään ehdottomasti seuraamaan, keep up the good work!

    http://thesunshinerecorder.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei jee, kiva kuulla! :) Voi kumpa pääsis jo sinne tulevaan asuntoon, ei yhtään huvita pistää kuvia nykyisestä kun se ei oo yhtään "mua". Mutta ite en oo vielä päässy kokeilee muuta ku vuokralla asumista, joten niillä mennään mitä saadaan. Sit ku pääsee remppaa joskus ikiomaa kämppää just sellaseks ku haluu, niin veikkaampa ettei oo enää paluuta vuokralle! Voin hyvin kuvitella että oon vaatinu hieman totuttelua :)

      Mäkin kävin muuten kurkkaamassa sun blogia ja se näytti tosi kivalta! Pitää ruveta lukijaks ja tulla heittelee kommenttia sinnekin puolelle pian.

      Poista
  9. Mun on tarkoitus tehdä uuteen kämppään putkista vaaterekki! Pitää vaan löytää A) hyvä ohje ja B) joku joka osaa tehdä sen... Ettekö sais maalata niitä lankkuja valkosiks? :-O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi siistiä! :) Niitä on aika helppo tehä jos vaan saa eka hommattua välineet. Mä voin sulle pistää yhen ohjeen linkillä. Itelläki olis mielessä sellanen putkiviritys vaatteille. En mä usko että saadaan maalata :/

      Poista
  10. Hei, olisi kiva jos kertoisit missä opiskelit/opiskelet ja miten pääsit/hait kouluun, koska olen itsekin samanalan opiskelia ja toivon pääseväni vielä jonkain päivänä ammattikorkeaan amiksen sijaan (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä opiskelin ensin Tampereen amk:n järjestämällä kurssilla sisustusassistentiks, sit pääsin Pohjois-Karjalan amk:hon Joensuuhun teollisen muotoilun linjalle, jossa olin vuoden. Sit hain Metropoliaan teolliseen mutoiluun ja pääsin sinne jatkamaan koulua. Ja siellä edelleen olen, kolmannella vuosikurssilla :)

      Poista
  11. Huippu juttu löytää kiva uusi blogi!! Eli kiitos, että kävit jättämässä blogiini kommenttia, jonka avulla löysin tänne. :)
    Sulla on selvästi tosi mainio sisustusmaku. Minä kävin kesällä villiintymässä Granitissa ja nyt pitäisi päästä uudelleen, ihana kauppa!

    Yksi juttu, mihin toivoisin kiinnitettävän huomiota, nimittäin pinterestin nimeäminen kuvien lähteeksi. Pinterestin kautta löytää kyllä paljon kaikkiea ihanaa, mistä voi blogata mutta olisi hyvä etsiä ne kuvien alkuperäiset lähteet ensin. Minunkin kuvia paljon pyörii pinterestissä enkä tykkää yhtään, jos niistä blogataan ilman oikeaa lähdettä. Usein pinterestissä kuvan lähde on kyllä näkösällä. Pinterest se lähde ei ole, vaikka pinterestin kautta kuvat on bongattu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Granit sais kyllä olla Suomessakin. Ja joo hyvä pointti sulla. Täytyy tunnustaa että tiedän kyllä että olisi pitänyt merkitä paremmin lähteet, mutta kun meinasin alkaa tehdä sitä niin heti ensimmäisen kuvan lähde vei vain toiseen Pinterest-sivuun, joten alkuperästä ei tietoa.. Väsähdin heti siihen jäljitysrumbaan vaikka olis pitäny tietysti. Hyvä kun muistutit, pitää jatkossa aina merkitä kunnolla. :)

      Poista
  12. Tervetuloa uusi sisustusblogi <3
    Valkoisista valoisista huoneista tulee sellanen "ikuinen kesä" fiilis. Ja just tällasella harmaana synkkänä päivänä kuvien katselu vie mielen ihanasti kohti kesää. Sängyn yllä olevat kankaat, jee, todella upee myös keittiö jossa lankkupöytä, nams!
    Ite en varmaankaan viihtyis asukkaana noissa teollisuushalli tyyppisissä isoissa tiloissa, tuntuis kolkolta olla yksin noin isossa tilassa, hui! Ihan hauskaa silti katsella kuvia niistä, ne on komeita ympäristöjä. Tottakai tykkään ihastella erilaisia koteja vaikka en itteeni näkis niiden asukkaana.

    Ja odottelen kans uuden kotisi sisustuspostauksia! Ois kans kiva nähdä toisten koti -postauksia jos vielä sellaisiakin tekisit :)
    t. maria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Hmm ai sulla tulee sellanen kesäfiilis valkosesta, mikäs sen ihanempaa? Kivaa että nää kuvat miellyttää myös sun silmää :) Kankaat sänkyjen päällä ihastuttaa, mutta en tiiä laittaisinko omaan kotiin semmosta. Joten en mäkään noissa kodeissa suoraan välttämättä asuis, mutta inspistä on kiva ottaa! Paloja sieltä ja täältä. Mä laitan mahdollisuuksien mukaan kuvia myös muiden kodeista, on ollut kivaa kuvata niitä :) Ehkä uudelleen postaan niitä vanhoja tännekin puolelle.

      Poista
  13. kaikki yhteistä! ja mulla on ollut lavasänky suunnitelmissa jo kauan! jee tsemppiä uuteen blogiin! :)

    VastaaPoista
  14. Meillä on aika samantyylinen sisustusmaku. Harmikseni en vaan pääse toteuttaan visioitani tässä 90-luvulla rakennetussa kerrostaloasunnossa, ja siksi oottelenkin ihan innoissani juttua teidän tulevasta asunnosta :--) Terveisin yks joka haaveilee myös loftista betoni- tai tiiliseinällä ja vaaleilla lautalattioilla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sama juttu ku mulla, en päässy aiemmin toteuttamaan itseäni. Muuton myötä tuntuu siltä että mulla alkaa ihan uus elämä :D Se vaikuttaa niin paljon! Kyllä säkin vielä pääset :)

      Poista
  15. Heippa, uusi lukija ilmoittautuu! :) Oikein lupaavalta näyttää tämä blogin alku. :) Ihania kuvia olit valkannut! Itselläni on niin monta eri sisustustyyliä mistä tykkään, että ulkopuolelle jää oikeastaan vain maalaisromanttinen. :D Se kyllä näkyy kodissanikin...

    Tervetuloa vastavierailulle blogiini, kotiolotila.blogspot.com

    Jään seurailemaan tänne!

    Liisa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No heippatirallaa ja tervetuloa! :) Heh mulla on kanssa niin monta tyyliä, ja toi mainitsemasti maalaisromanttinen jää mulla kans ulkopuolelle. Tosin ripaukset siitäkin menee heh. Mutta funkis ja retro ei iske muhun ollenkaan. Minäpä tulen vastavierailulle!

      Poista
  16. Oiiiii meillä on ihan tasan sama maku! Sulla on kiva uusi blogi täällä näemmä :)

    VastaaPoista

© RAW DESIGN BLOG
Maira Gall